Een centrale patiëntenservice

Op maandag 14 maart opent het Maastricht UMC+ één centrale Patiëntenservice op niveau 1 in de Serrehal. Patiënten en bezoekers kunnen hier op maandag, dinsdag en donderdag van 8.30 tot 17 uur terecht met al hun praktische en niet-medische vragen. Op woensdag en vrijdag is Patiëntenservice tijdens kantoortijden bereikbaar via e-mail en telefoon.
patientenservice

Op diverse locaties in het Maastricht UMC+ bevinden zich op dit moment servicepunten voor patiënten en bezoekers. Denk onder andere aan: de centrale Informatiebalie, Patiëntenvoorlichting, het Servicebureau en de MijnMUMC+ balie.

Voor patiënten en bezoekers kan dat soms nog wel eens verwarrend zijn. Bij de ene balie kan bijvoorbeeld het medisch dossier worden aangevraagd, terwijl je voor vragen over MijnMUMC+ weer ergens anders moet zijn. Door medewerkers van de verschillende balies samen te brengen en te laten samenwerken in één centraal gelegen servicecentrum worden patiënten en bezoekers op één locatie geholpen.

Warm Welkom

De centrale Patiëntenservice is onderdeel van het project Warm Welkom. Met als ultieme doel: Patiënten en bezoekers ervaren een warm welkom bij een (poliklinisch) bezoek aan het ziekenhuis, voelen zich goed geholpen en geïnformeerd en hebben een positieve ervaring ten aanzien van het verblijven en wachten.

De patiëntervaringen zullen we ophalen door middel van onze de patiënttevredenheidsmeting (PEM), die iedere patiënt vlak na zijn bezoek aan de polikliniek of na een ziekenhuisopname ontvangt.

Contact

Heeft u vragen over digitale zorg, medisch dossier of overige patiëntenservice? Loop op maandag, dinsdag of donderdag gerust bij Patiëntenservice binnen. Of bel of mail ons:

Wij helpen u graag!

Sluit de enquête