Een vernieuwd patiëntenservicecentrum
Op maandag 3 februari start het Maastricht UMC+ voor de duur van zes maanden met een nieuw patiëntenservicecentrum. In dit pilotproject worden een gedeelte van het Servicebureau en de MijnMUMC+ balie tijdelijk toegevoegd aan de locatie van de Patiëntenvoorlichting in de centrale hal van het ziekenhuis. Op deze manier kunnen patiënten en bezoekers met de meeste vragen terecht bij één loket.
Op maandag 3 februari start het Maastricht UMC+ voor de duur van zes maanden met een nieuw patiëntenservicecentrum. In dit pilotproject worden een gedeelte van het Servicebureau en de MijnMUMC+ balie tijdelijk toegevoegd aan de locatie van de Patiëntenvoorlichting in de centrale hal van het ziekenhuis. Op deze manier kunnen patiënten en bezoekers met de meeste vragen terecht bij één loket.

Eén service- en ontmoetingscentrum
Op termijn is de bedoeling om één groot gezamenlijk service- en ontmoetingscentrum te realiseren. In dit service- en ontmoetingscentrum komen alle functionaliteiten samen en kunnen patiënten en bezoekers terecht voor álle services en antwoorden op hun vragen. De huidige pilot is een eerste aanzet om alvast ervaringen op te doen. Patiëntenvoorlichting, het Servicebureau (gedeelte patiëntenservice) en de MijnMUMC+ balie, waar men al samenwerkt met afdeling Medisch Dossier, hebben de handen in elkaar geslagen en zullen gedurende zes maanden gaan samenwerken. De centrale locatie waar zal worden samengewerkt is de huidige locatie van Patiëntenvoorlichting. Medewerkers gaan daar ook taken van elkaar overnemen. Ze gaan van elkaar leren om de patiënt met verschillende soorten vragen van dienst te kunnen zijn.