Uw afspraak in of met het MUMC+

U heeft binnenkort een afspraak. Bij het MUMC+ hoeft u niet altijd meer naar het ziekenhuis toe te komen. Sommige afspraken kunnen op afstand, via beeldbellen of telefonisch vanaf thuis (of elke andere plek die u wilt).

Op deze pagina vindt u meer informatie over de verschillende mogelijkheden om in contact te komen met uw zorgverlener. Ook leest u meer over andere vormen van digitale zorg of zorg op afstand.

Komt u binnenkort naar een afspraak in het MUMC+?

Lees dan verder voor alle praktische informatie die u nodig heeft.

Een afspraak via beeldbellen gaat via beveiligde apps.

Lees hoe deze apps werken en hoe u deze kunt activeren.

Soms heeft u een telefonische afspraak. Uw zorgverlener belt u dan op.

Lees verder voor meer informatie

Appen of een tekstberichtje sturen kan via een beveiligde omgeving. U krijgt hiervoor eerst een uitnodiging.

Lees hier hoe dat in zijn werk gaat

MijnZorg is een digitale gids voor uw hele behandeltraject in het ziekenhuis.

Lees voor welke aandoeningen u al gebruik kunt maken van MijnZorg.

Het is ook mogelijk om thuis zelf eenvoudige metingen te doen. Als voorbereiding op uw afspraak, maar ook op verzoek van een arts om uw gezondheid goed in de gaten te kunnen houden.

Meer informatie

Privacy

Als het gaat om uw gezondheid, is het belangrijk dat u uw informatie in een beveiligde omgeving kunt delen.  En dat u er zeker van bent dat wat u deelt, niet in verkeerde handen valt. Daarom werkt MUMC+ met sterk beveiligde apps als MijnZorg en BeterDichtbij en niet met bijvoorbeeld WhatsApp of Messenger.  Als er al gegevens en informatie worden opgeslagen, dan gebeurt dat op sterk beveiligde Europese servers en onder hele strenge veiligheidsvereisten. Wilt u liever niet dat MUMC+ uw mailadres gebruikt voor post vanuit of namens MUMC+? Geef dit dan door aan ons Servicepunt Patiëntenregistratie via pr@mumc.nl

Kosten

Voor een afspraak via beeldbellen,  een telefonisch consult of bespreking van medische informatie via tekstberichten kan hetzelfde bedrag in rekening gebracht worden als voor een afspraak in het ziekenhuis. Dit telt dan ook mee voor uw eigen risico.  Er gelden dan wel specifieke voorwaarden aan. De afspraak of zorg op afstand moeten echt als vervanging van een afspraak in het ziekenhuis dienen.  Niet alle telefonische afspraken worden in rekening gebracht. Als u bijvoorbeeld belt voor een nieuwe afspraak, wordt dat niet in rekening gebracht. Dat is namelijk geen vervanging van een afspraak in het ziekenhuis.  Meer informatie vindt u ook in Voorwaarden Consult op afstand.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig of heeft u een vraag? Onze medewerkers van het Zorginnovatieloket helpen u graag  met alle vragen over beeldbellen en andere digitale zorgtoepassingen.  U vindt ons bij de Patiëntenservice.

Sluit de enquête