Patiënt & bezoeker

MijnMumc+ portaal

Alle informatie bij de hand, waar en wanneer u dat wilt.

patientenportaal mumcAls u in het Maastricht UMC+ wordt behandeld, heeft u al snel met heel veel complexe informatie te maken. Dat kan overweldigen en verwarren. Terwijl het om uw gezondheid gaat. Dan is het prettig als u al die informatie op één centrale plek kunt terugvinden en thuis op uw gemak nog eens kunt bekijken. Het gaat om:

  • Welke medische gegevens van mij zijn bekend bij het ziekenhuis?
  • Wanneer was de laatste afspraak ook weer?
  • Wat is er aan de huisarts doorgegeven?

Met MijnMUMC+ vindt u dit allemaal overzichtelijk terug. Wel zo handig, als u vragen heeft over uw behandeling en het gesprek met uw arts wilt voorbereiden. Of juist na dat gesprek, als u even kwijt bent wat er precies is afgesproken.

Heeft u zich al aangemeld dan kunt u hier inloggen.

 Inloggen MijnMumc+


Wat heeft u nodig?

  1. Bent u al ingeschreven als patiënt bij MUMC+, neem dan uw patiënten pas mee, met uw patiëntennummer en een geldig legitimatiebewijs. Daarnaast hebben we uw e-mailadres en mobiel nummer nodig voor de registratie.
  2. Bent u nog niet ingeschreven als patiënt? Dan schrijft u zich eerst in bij bureau Patiëntenregistratie.

Zo werkt het

Let op! In dit filmpje wordt nog gesproken over een formulier. Dit is niet meer nodig. U kunt zich gewoon melden bij een van onze balies. Onder het filmpje leest u meer

 
  1. U meldt zich bij bureau Patiëntenregistratie of bij de volgende poli's aan de balie: Heelkunde, KNO, MKA, Burgpoli, Oncologie, Psychiatrie en Psychologie, Longziekten, Logopedie en Ergotherapie.
  2. U geeft uw registratienummer en u identificeert zich bij onze medewerker. Deze controleert uw gegevens met u en noteert uw e-mailadres en mobiel nummer. Dit laatste wordt gebruikt om per SMS uw account te kunnen activeren en vervolgens te verifiëren.
  3. Na twee tot drie werkdagen ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam en wachtwoord om u aan te melden op mijn.mumc.nl.
  4. Vervang uw wachtwoord door een zelfgekozen wachtwoord.
  5. Na het wijzigen van uw wachtwoord ontvangt u een code per SMS die u op de website invult.
  6. Bekijk uw gegevens.
  7. Ervaart u problemen met inloggen of andere technische problemen? Controleer dan of uw internetverbinding goed werkt. Blijft u problemen houden, neem dan contact op met bureau
    Patiëntenregistratie 043 387 68 33, of per e-mail.
  8. Vindt u een fout in uw persoonsgegevens? Meld deze dan ook bij bureau Patiëntenregistratie 043 387 68 33, of per e-mail.
  9. Heeft u inhoudelijke vragen of wilt u een fout in uw medisch dossier melden? Bespreek dit bij uw volgend bezoek met uw behandelend arts.

Uw dossier, alleen voor u en uw zorgverleners

We gaan heel zorgvuldig om met medische gegevens. Andere zorgverleners hebben die informatie natuurlijk nodig om ervoor te zorgen dat de verschillende vormen van zorg goed op elkaar afgestemd zijn. Maar verder alleen u. De gegevens zijn beveiligd volgens de laatste standaarden en worden niet in de ‘cloud’ geplaatst. Op dit moment is het alleen mogelijk uw eigen dossier in te zien. U kunt dus nog niet gemachtigd worden om het dossier van bijvoorbeeld uw kind tot 16 jaar of uw vader of moeder te bekijken. We werken er wel hard aan om deze machtigingen mogelijk te maken. Zodra dit technisch mogelijk is, informeren we u hierover via: www.mumc.nl. Uiteraard kunt u wel via de gebruikelijke schriftelijke procedure het dossier opvragen voor iemand die u heeft gemachtigd. Dit gaat via het patiëntenvoorlichtingscentrum.

Uitslagen hoort u persoonlijk van uw arts

Als er onderzoek is gedaan, wordt de uitslag niet vermeld in MijnMUMC+. Op termijn wordt dit wel mogelijk gemaakt, maar het is altijd nodig dat een arts u een toelichting geeft. Ook verslagen van de operatiekamer worden niet in MijnMUMC+ vermeld. De brief die uw specialist na het gesprek met u naar de huisarts stuurt, vindt u wel in MijnMUMC+.