MijnMumc+ portaal

Veelgestelde vragen over Mijnmumc+

Inschrijven voor MijnMUMC+

1. Waar kan ik mij melden om me in te schrijven voor MijnMUMC+?

Aan de MijnMUMC+balie in het Maastricht UMC (locatie: Poliplein niveau 1, route 6, Polikliniek Op Maat) kunt u zich, na identificatie, inschrijven voor MijnMUMC+ door het controleren en ondertekenen van een toestemmingsverklaring. Na twee tot drie werkdagen ontvangt u een e-mail met daarin uw gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op mijn.mumc.nl.

2. Ik wil een wachtwoord aanvragen voor mijn ouders / kinderen, hoe kan ik dat doen?

Op dit moment is het alleen mogelijk uw eigen dossier in te zien. U kunt nog niet gemachtigd worden om het dossier van bijvoorbeeld uw kind tot 16 jaar of uw vader of moeder te bekijken. We werken er wel hard aan om deze machtigingen mogelijk te maken. Zodra dit technisch mogelijk is, informeren we u hierover via: www.mumc.nl. Uiteraard kunt u wel via een schriftelijke procedure het dossier opvragen voor iemand die u heeft gemachtigd. Dit regelt u via ons patiëntenvoorlichtingscentrum.

Inlogproblemen bij MijnMUMC+

1. Kan ik via mijn telefoon of tablet inloggen op MijnMUMC+?

Ja dat kan indien uw mobiele apparaat (smartphone of tablet) verbinding kan maken met het internet.      

2. Wat moet ik doen als ik binnen enkele dagen geen e-mail met inloggegevens ontvangen heb?

Waarschijnlijk is het geregistreerde e-mail adres niet juist, neem hiervoor contact op met de MijnMUMC+ balie, telefoon 043 3877748 of mail mijnmumc@mumc.nl

3. Wat moet ik doen als ik na het inloggen geen SMS-code ontvang?

Waarschijnlijk is het geregistreerde mobiele nummer niet correct, neem contact op met de MijnMUMC+ balie, telefoon 043 3877748 of mail mijnmumc@mumc.nl

4. Ik ben mijn accountnaam vergeten, hoe moet ik nu handelen?

Stuurt u een e-mail met naam en geboorte datum naar de MijnMUMC+ balie, mijnmumc@mumc.nl . U krijgt dan, op korte termijn een e-mail met uw accountnaam.

5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Op de inlog pagina van het portaal klikt u op “Wachtwoord vergeten”. In het opkomend scherm dien je de exacte accountnaam en het geregistreerde e-mailadres in te geven. Na verificatie ontvangt u een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord. Ontvangt u geen e-mail dan is de opgegeven accountnaam of het e-mailadres niet juist.

6. Aan welke eisen/tekens moet mijn wachtwoord voldoen?

Op het wachtwoord wijzigscherm staat naast het invulveld een vraagteken. Door hier op te klikken ziet u aan welke eisen het wachtwoord moet voldoen.

7. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, wat moet ik doen?

Op mijn.mumc.nl kunt u klikken op “wijzig wachtwoord”.

8. Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?

Controleer of uw gebruikersnaam, wachtwoord, telefoonnummer, internetverbinding en/of e-mailadres juist is/zijn. Indien u geen SMS notificatie ontvangt (en uw nummer is correct), schakelt u dan uw telefoon een kwartier uit en zet deze vervolgens opnieuw aan.

Indien u nog steeds niet kunt inloggen en/of problemen heeft, neemt u dan contact op met MijnMUMC+ balie, telefoon 043 3877748 of mail mijnmumc@mumc.nl

Welke gegevens kan ik inzien?

1. Welke gegevens kan ik inzien?

  •       Persoonlijke gegevens
  •       Medische gegevens (allergieën, beleidsafspraken, intoxicaties, risicofactoren en voorgeschiedenis
  •       Afspraken (komende afspraken en historie)
  •       Documenten (overzicht van de correspondentie tussen medische specialisten en uw huisarts)

2. Ik wil meer gegevens inzien, waar kan ik terecht?

U kunt dit melden bij het patiëntenvoorlichtingscentrum (locatie: Serrehal niveau 1, telefoonnummer: 043-3874567). Hier kunt u een aanvraag doen om uw dossier in te zien. 

3. Kan ik gegevens wijzigen of laten wijzigen?

U kunt uw gegevens laten wijzigen. Indien het medische gegevens betreft raadpleeg dan uw arts, indien het persoonsgegevens betreft neemt u dan contact op met MijnMUMC+ balie, telefoon 043 3877748 of mail mijnmumc@mumc.nl

4. Kan ik zelf een afspraak inplannen via het portaal?

Dit is nog niet mogelijk.

5. De afspraak die ik zie staan in MijnMUMC+ komt niet overeen met de mij bekende afspraak. Wat kan ik doen?

U kunt contact opnemen met uw behandelende polikliniek om uw afspraak te controleren.

6. Hoe vaak worden gegevens bijgewerkt?

Gegevens worden dagelijks bijgewerkt. 

Veiligheid en autorisaties

1. Hoe is de veiligheid van mijn gegevens gewaarborgd?

Er wordt gebruik gemaakt van een zeer goed beveiligde omgeving. Bovendien kan er alleen worden ingelogd d.m.v. een twee-staps verificatie. Dit houdt in dat na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord een persoonlijke verificatiecode moet worden ingevuld die u ontvangt via een (gratis) SMS op uw mobiele telefoon. 

2. Wie kan mijn gegevens via het MUMC portaal inzien?

Alleen u kunt uw gegevens inzien. Nadat u bent ingelogd.

3. Kan mijn wachtwoord gehackt worden?

Na het invullen van een foutief wachtwoord of verkeerde SMS code (vanaf twee pogingen) moet u een x aantal minuten (oplopend na meerdere pogingen) wachten voordat u weer kunt inloggen. 

Overige

1. Waar kan ik terecht met een klacht?

U kunt met uw klacht terecht op de afdeling waar uw klacht ontstaan is, bij de betrokken medewerkers, bij de patiëntenvoorlichters in het Patiëntenvoorlichtingscentrum, bij de klachtenfunctionaris of bij de Klachtencommissie