MijnMUMC+

MijnMUMC+: veelgestelde vragen

Inschrijven voor MijnMUMC+

1. Hoe krijg ik toegang tot MijnMUMC+?

U kunt de toegang tot MijnMUMC+ niet op afstand regelen. U moet zich daarvoor namelijk éénmalig persoonlijk identificeren.

Bent u nog niet ingeschreven als patiënt bij het Maastricht UMC+?

Schrijft u zich dan eerst in bij het Bureau Patiëntenregistratie. Neem hiervoor de gegevens van uw ziektekostenverzekering mee (een verzekeringspasje of polisblad) en een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs). Volg daarna de stappen zoals ze beschreven staan onder Bent u ingeschreven als patiënt bij het Maastricht UMC+?

Het Bureau Patiëntenregistratie is op werkdagen geopend van 08.00 tot 17.00 uur. U vindt het op het poliplein op niveau 1 (zie de interactieve plattegrond). U kunt hen ook bellen of mailen:

  • telefoon: 043 387 68 33 of 043 387 68 34
  • e-mail: pr@mumc.nl.

Bent u ingeschreven als patiënt bij het Maastricht UMC+?

Bent u ingeschreven als patiënt bij het Maastricht UMC+, dan krijgt u als volgt toegang tot MijnMUMC+:

  1. Meld u bij de MijnMUMC+-balie of bij het Bureau Patiëntenregistratie.
    Beide zijn te vinden op niveau 1 op het Poliplein. Openingstijden:
    Bureau Patiëntenregistratie: op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur

  2. Zorg dat u meeneemt: uw patiëntenplaatje en een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs).
    Voor de registratie hebben we ook uw e-mailadres en een mobiel nummer nodig

  3. Twee tot drie werkdagen nadat u zich ingeschreven heeft, ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

  4. Log met uw gebruikersnaam en wachtwoord in op mijn.mumc.nl en vervang uw wachtwoord door een zelfgekozen wachtwoord.

  5. Na het veranderen van uw wachtwoord krijgt u per sms een code die u op de website invult.

2. Ik wil een wachtwoord aanvragen voor mijn ouders of kinderen, hoe kan ik dat doen?

Dat is op dit moment nog niet mogelijk: u kunt alleen uw eigen dossier inzien. U kunt nog niet gemachtigd worden om het dossier van bijvoorbeeld uw kind tot 16 jaar of uw vader of moeder te bekijken. Er wordt hard aan gewerkt om deze machtigingen wel mogelijk te maken. Zodra het kan, informeren we u hierover via www.mumc.nl.

U kunt wel via een schriftelijke procedure het dossier opvragen voor iemand die u heeft gemachtigd. Dat kunt regelen via het Patiëntenvoorlichtingscentrum, 043 387 45 67 of patientenvoorlichting@mumc.nl.

Inlogproblemen bij MijnMUMC+

1.  Kan ik via mijn telefoon of tablet inloggen op MijnMUMC+?

Ja dat kan indien uw mobiele apparaat (smartphone of tablet) verbinding kan maken met het internet.

2. Wat moet ik doen als ik binnen enkele dagen geen e-mail met inloggegevens ontvangen heb?

Neem dan contact op met de MijnMUMC+-balie: 043 387 56 00 of mijnmumc@mumc.nl

3.  Wat moet ik doen als ik na het inloggen geen sms-code ontvang?

Neem dan contact op met de MijnMUMC+-balie: 043 387 56 00 of mijnmumc@mumc.nl

4. Ik ben mijn accountnaam vergeten, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail met uw naam en geboortedatum naar de MijnMUMC+-balie: mijnmumc@mumc.nl. U krijgt dan op korte termijn een e-mail met uw accountnaam.

5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Op de inlogpagina van MijnMUMC+ klikt u op 'Wachtwoord vergeten'. Vul uw accountnaam en e-mailadres in en klik op 'Reset wachtwoord'. Na verificatie ontvangt u een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord. Ontvangt u géén e-mail, dan is de opgegeven accountnaam of het e-mailadres niet juist.

Neem dan contact op met de MijnMUMC+-balie: 043 387 56 00 of mijnmumc@mumc.nl

6. Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Op het scherm 'Wachtwoord wijzigen' staat naast het invulveld een vraagteken. Door op het vraagteken te klikken, ziet u aan welke eisen het wachtwoord moet voldoen.

7. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, wat moet ik doen?

Op mijn.mumc.nl kunt u klikken op "wijzig wachtwoord".

8. Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?

Controleer of uw gebruikersnaam, wachtwoord, telefoonnummer en e-mailadres juist zijn. Controleer of u verbinding heeft met internet. Indien u geen sms-notificatie ontvangt (en uw nummer is correct), schakel dan uw telefoon een kwartier uit en zet hem vervolgens opnieuw aan.

Kunt u nog steeds niet inloggen, neem dan contact op met de MijnMUMC+-balie:
043 387 56 00 of mijnmumc@mumc.nl

Welke gegevens kan ik inzien?

1. Welke gegevens kan ik inzien?

Via MijnMUMC+ kunt u op elk moment uw medische gegevens eenvoudig van thuis uit inzien. Op dit moment kunt u bij MijnMUMC+ de volgende gegevens vinden:

  • Uw afspraken.
  • Uitslagen van onderzoeken.
    Nog niet alle onderzoeksuitslagen zijn te vinden in MijnMUMC+. Op dit moment kunt u uitslagen vinden van:
    - Algemene Klinische Chemie
    - Klinische Neurofysiologie (KNF)
    - Hematologie
    - Medische Microbiologie
    U ziet deze uitslagen met vertraging, zodat uw zorgverlener de kans krijgt ze eerst met u te bespreken. Bij de uitslagen in MijnMUMC+ staat namelijk geen uitleg. Die krijgt u van uw zorgverlener.
  • Pathologieverslagen (vanaf 1 januari 2016)
  • Uw documenten.
    - Daarbij kunt u bijvoorbeeld denken aan brieven van medisch specialisten naar uw huisarts. (Brieven van uw huisarts naar medische specialisten kunt u niet inzien via MijnMUMC+.)
    - Brieven van het Oncologiecentrum worden met een vertraging van 7 dagen in MijnMUMC+ getoond.
  • Uw algemene medische gegevens (denk aan allergieën, risicofactoren, etc.).
  • Uw persoonlijke gegevens zoals die bij ons bekend zijn (zoals naam, adres, huisarts en zorgverzekering).

2. Ik wil meer gegevens inzien, waar kan ik terecht?

Wilt u meer gegevens zien, dan kunt u uw medisch dossier opvragen. Dit kunt u doen door een aanvraagformulier te downloaden. 

3. Kan ik gegevens wijzigen of laten wijzigen?

U kunt uw gegevens laten wijzigen. Indien het gaat om medische gegevens (denk aan allergieën, risicofactoren, etc.), raadpleeg dan uw arts. Gaat het om persoonsgegevens (zoals naam, adres, huisarts en zorgverzekering), neem u dan contact op met MijnMUMC+ balie, telefoon 043 387 56 00 of mail mijnmumc@mumc.nl

4. Kan ik zelf een afspraak inplannen via het portaal?

Dat is nog niet mogelijk.

5. De afspraak die ik zie staan in MijnMUMC+ komt niet overeen met de mij bekende afspraak. Wat kan ik doen?

U kunt contact opnemen met uw behandelende polikliniek om uw afspraak te controleren.

6. Hoe vaak worden gegevens bijgewerkt?

Gegevens worden dagelijks bijgewerkt.

Veiligheid en autorisaties

1. Hoe is de veiligheid van mijn gegevens gewaarborgd?

Er wordt gebruik gemaakt van een zeer goed beveiligde omgeving. Bovendien kan er alleen worden ingelogd met een tweestapsverificatie. Dit houdt in dat na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord een persoonlijke verificatiecode moet worden ingevuld die u ontvangt via een (gratis) sms op uw mobiele telefoon.

2. Wie kan mijn gegevens via het MUMC-portaal inzien?

Alleen u kunt uw gegevens inzien.

 

 

 

Wat vindt u van deze pagina?