Klacht indienen

Uw klacht bespreken bij patiëntenvoorlichting

Als u liever met iemand anders dan de direct betrokken medewerkers wilt praten over uw klacht, dan kan dat met de communicatiemedewerkers van patiëntenvoorlichting. Zij gaan uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om en helpen u graag, kosteloos, verder.

Er zijn diverse mogelijkheden met betrekking tot uw klacht, namelijk:

  • de communicatiemedewerker maakt een notitie van uw klacht en geeft deze door aan het management van de betreffende afdeling. Ook wordt uw klacht doorgegeven aan de klachtenfunctionaris, tenzij u aangeeft dat een notitie voor het management van de betreffende afdeling voor u volstaat.
  • de communicatiemedewerker brengt u eventueel in contact met de klachtenfunctionaris en zal u, indien nodig, wijzen op de akkoordverklaring beroepsgeheim. Met dit formulier geeft u toestemming aan de klachtenfunctionaris en de bij de klacht betrokken medewerker tot inzage in uw medisch dossier. Daarbij gaat het alleen om dát deel van het dossier dat van belang is om uw klacht te kunnen afhandelen. Daarnaast ontslaat u met de akkoordverklaring de behandelaren van hun beroepsgeheim, zodat zij aan de klachtenfunctionaris de informatie kunnen verstrekken die van belang is voor het afhandelen van uw klacht.

Waar vind ik het Patiëntenvoorlichtingscentrum

U vindt patiëntenvoorlichting in de Serrehal op niveau 1. Bekijk de looproute op de interactieve plattegrond.

Openingstijden

Patiëntenvoorlichting is maandag t/m vrijdag van 8.30 – 17.00 uur geopend. U hoeft geen afspraak te maken, u kunt gewoon binnen lopen. Het kan voorkomen dat u even moet wachten omdat er een patiënt voor u aan de beurt is. Buiten openingstijden kunt een e-mail sturen naar patientenvoorlichting@mumc.nl. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Wat vindt u van deze pagina?