Servicepunt Patiëntenregistratie en Zorgkosten

Bent u nieuw als patiënt? Dan registreren wij eenmalig uw legitimatiegegevens. Hiervoor is een geldig paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of vreemdelingendocument nodig. Ook registreren wij uw burgerservicenummer (BSN) en uw verzekeringsgegevens. Voor inschrijving, legitimatie en het maken van een foto kunt u terecht bij onze balie. Alle overige zaken kunt u per telefoon of per mail doen. Zo hoeft u niet onnodig naar het ziekenhuis – of  langs onze balie te komen. 

U kunt zich melden aan onze balie voor

  • Inschrijving als nieuwe patiënt.
  • Legitimatie met een geldig legitimatiebewijs. Dit kan een geldig paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of vreemdelingendocument zijn.
  • Laten maken van een foto voor uw medisch dossier (niet verplicht; zie ook Pasfoto in uw medisch dossier op deze websitevoor meer informatie).

U kunt ons bellen of mailen voor

  • Inschrijven als nieuwe patiënt.
  • Doorgeven wijzigingen in persoonsgegevens, telefoonnummer, emailadres, overlijdensgegevens, huisarts, apotheek en verzekeringsgegevens. 
  • Informatie over verzekeringsgegevens en vergoedingen.
  • Vragen over zorgkosten
  • Legitimeren met een geldig legitimatiebewijs (per mail via KopieID of aan de balie in ons ziekenhuis).

Patiëntenpasje

Kunt u zich niet aanmelden bij de aanmeldzuil omdat u geen (digitale) afsprakenbrief bij zich heeft. Dan is het mogelijk om een patiëntenpasje te laten maken bij de balie van ons servicepunt. Hiermee kunt u zich alsnog aanmelden bij de zuil. 

Overzicht ziekenhuisbezoeken

Wilt u een overzicht van uw ziekenhuisbezoeken, bijvoorbeeld voor de Belastingdienst of uw zorgverzekeraar? Meer informatie hierover vindt u op de pagina Overzicht ziekenhuisbezoeken

Locatie en openingstijden

Het Servicepunt Patiëntenregistratie en Zorgkosten vindt u op het poliplein, route 7 niveau 1 (zie de interactieve plattegrond). De balie is op werkdagen geopend van 07.30 tot 17.00 uur.
U kunt ons ook bellen.  We zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 12:00 en van 13:30 tot 16:30 via 043 - 387 68 33.
Per mail zijn wij bereikbaar via: pr@mumc.nl

Waarom registreren?

Bent u nieuw als patiënt? Dan registreren wij eenmalig uw legitimatiegegevens. Hiervoor is een geldig paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of vreemdelingendocument nodig. Ook registreren wij uw burgerservicenummer (BSN) en uw verzekeringsgegevens. Voor inschrijving, legitimatie en het maken van een foto kunt u terecht bij onze balie. Alle overige zaken kunt u per telefoon of per mail doen. Zo hoeft u niet onnodig naar het ziekenhuis – of  langs onze balie te komen.

Sluit de enquête